söndag 18 juli 2010

Nästan en hel vecka!

Nu har alla Skorpedsbor återvänt från Åsele. Skillnaden är bara att nu packar man in alla smutskläder, tomburkar m m. Man bär och bär... skurar och fejar så att det ska va fint till nästa gång man ska iväg å campa.
Vi har haft jättetrevligt och jag har försökt att skicka lite bilder via mobilen. Man måste ju hålla alla "nyfikna" uppdaterade.
Veckan gick fort och vi hann till Lycksele två gånger och en sväng till Dorotea. Vädret har varit fint, trots hot från olika håll. Men inte va det varmt första dagen i på Ansia!! Fy va jag frös, tur att det är tempererat bad för barnen hade jättekul.
Marknadsfynden vet jag inte riktigt vad jag ska säga om. Vi hittade några favoritplatser - Kronans cafe´och Filadelfias källarvåning, de hade nämnligen den bästa toaletten.
Det va nog Linda som gjorde de bästa fynden, den ena saken busigare än den andra... KUL!!

Trots att Robert kopplade på charmen för chokladhjuls-bruden blev det inga vinster - Hörde talas om att några satsade lite mer än oss andra men vann inget iaf.
Vi provade även lyckan i TRISS-ståndet - Först vann vi två nya lotter och sen vann vi ingenting - Man är nog en stor förlorare i spel men då har man väl tur i kärlek istället?!?!

Grabbarna har lekt och haft kul - vi hann bara hem så lekte de med kusinen igen.
Imorgon är det dags för simskola i Mellansel - 5 dagar i BADDARENS tecken.... kanske ska man passa på att ta några egna simmärken när man ändå är där, eller så gör jag som vanligt - sätter mig ner och dricker kaffe med alla andra sim-barns-mammor.

Rickard sätter igång PROJEKTET - Byga brygga imorgon - det ska bli spännande... så jag antar att det blir en hel del Docksta den här veckan. Eventuellt avslutas veckan med mera campande på KUSTLADAN.

Imorgon måste man väl även göra ett besök hos DAGMARS LOPPIS - allt som händer på byn måste man va me på!

Nu ska den här familjen göra en utflykt - vart vi ska ska jag berätta sen...

Kramelikram

Inga kommentarer: