fredag 30 juli 2010

Shoppingdag i Birsta!

Vi har haft en kanondag tillsammans med Familjen A&T Sundberg idag. Började med fikapaus några minuter innan själva Birsta och sen drog vi igång med stor/tung shoppingen. Axel fick skrivbord, stol och hyllor till sitt rum. Anna köpte säng och garderob... många svåra val att göra.
Vi handlade även lite grejs till sjöboden... madrasser m m.
När det tunga va fixat, mat äten och grejorna lastade delade vi upp oss - karlarna åt ett håll och vi brudar intog IKEA igen. Nisse följde också med oss men somnade efter en stund i kundvagnen... det tar på att shoppa. Jag fick knycka en visningskudde från en fotölj för att han skulle ligga lite bättre i vagnen. Kudden lämnade jag tillbaka strax innan kassorna... smart va!
Det blev lite smått och gott, ljus och servetter - allt som kan vara bra att ha.

Givetvis köpte vi även FEM KRONORS chokladkakor... riktigt bra choklad om man frågar mig. Till och med en expert som Rogga har godkänt dem!!

På vägen hem gjorde vi ett stopp på Hornöberget.. Härlig utsikt och supergod mat. Klockan hann bli halv 9 innan vi rullade vidare.
Eftersom vi köpt en hel del grejor till "boden" så svängde vi in och lämnade av det. Havet va blankt och vinden va stilla... en härlig kväll! Nu är det bara att ta tag i inredningen, kul! Beställde ett bord idag men det kommer väl om nån vecka si så där.
Nu är det hög tid att gå och sova. Jag ska nog lägga mig och kolla in ERNST - missade ju det men va gör väl det när man kan se det på nätet.
Rickard drog till Bredbyn på ett snabbjobb så han kommer väl hem snart - väntar med Ernst tills han kommer.
Imorgon ska farmor och jag plocka jordgubbar hos MR Westman i Överå. Det ska bli kul. Rickard drar till södern och fortsätter med bryggan. Jag vill också åka dit - det är visst nåt strandparty på gång imorgonkväll och det vill man ju inte missa... Kan va kul å se va de har för sig om inte annat.

Inga kommentarer: