onsdag 10 september 2008

Hjälp hur ska man hinna....


Det här med blogg är ju ganska så kul. MEN det verkar som om det är mest jag som läser den. Har väl inte så stor betydelse, med tanke på det man skriver. Vem skulle vilja fördjupa sig i det.




Sist jag skrev var det JÄTTESYND om mig. Tanden skulle ut och så blev det! Jag gick med ONT i magen i tre veckor och dagen D hade jag riktigt ont kan man säga. Väl i tandläkarstolen så har man ju liksom inget val. Man sitter där man sitter. Bedövad så in i bomben men ändå skiträdd. Jag har ju rätt lätt till tårar så vad händer när jag sitter i den där förb... stolen? Jo tårarna rinner ut för mina kinder... fånigt men "tandis" förstod min rädsla och den värsta nervositeten släppte.... PLOPP - sa det (precis Emil i Lönneberga sa att det skulle bli för Lina) så va tanden väck och helv... var över! Hungrig som en varg gick jag därifrån och 1700 kr fattigare!

Som tur va så kom Rickard hem den eftermiddagen så nåt kul hände den dagen iaf.


Det är nu två veckor sedan, Rickard har åkt iväg igen.... himmel vad tiden går fort!

Nu borde jag gå och lägga mig - måste bara kommentera vad som avhandlades på radio Rix i eftermiddags. Fråga till Svenskafolket va "får man använda sin sambos tandborste?" - Bra fråga. Många tyckte att det va det vidrigaste man kunde göra andra tyckte att det va helt ok.... VAD tycker då JAG? Satt och funderade och insåg att i nödfall måste det vara bättre att borsta tänderna med sin sambos tandborste än att inte borsta alls...... hm?? Det handlar ju inte om en besparing för hushållet att endas ha en tandborste på hyllan.... NÖDEN HAR INGEN LAG som det brukar heta. OM någon läser detta - VAD tycker DU?? En kommentar tack!

En kille som ringde till radion som tyckte att det va ok hade förklaringen - Va fan - man älskar väl varann... Helt sant på nåt vis!

Mycket att fundera över.....


Dagen är över.....................GÅ genast och lägg dig fröken Karlström!!


Okej, ha´re bäst!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul fråga:-) Hmmm jag tror nog att jag skulle använda Fatihs tandborste... hellre det än att inte få borsta över huvud taget.

Kram Kram!

Malin