söndag 14 september 2008

Full huggning än fast det varit söndag


När Axel vaknade imorse va det första han sa -Mamma, idag ska vi göra´t... Va då sa jag - Plocka lingon! Farmor har lovat att vi ska ut i skogen. Absolut, det skulle vi lovade jag men först va det lite annat fix.

Vi va uppe ganska tidigt och satte igång med att snygga till oss - mest killarna då. Jag tog och klippte dem och sedan va det rakt ner i badkaret. Nybadade och friserade drog vi iväg till söndagskolan. Jätteroligt!!

När vi kom hem va det dags för lilla söndagsutflykten. Farmor kom med fikaryggsäck och hinkar och vi gick till skogs.... vi plockade 1.3 kg lingon.Spana i bilden....rätt så fint! Imorgon ska vi koka sylt! Tänk att det ska vara så skoj att göra nåt så enkelt, gratis och välgörande... VARFÖR gör vi inte det oftare kan man undra????

Efter midda´n stack vi iväg igen.... FOTBOLLSMATCH - Skorped P12 - MoDo. Resultatet tror jag att vi GLÖMMER BORT.... man kan inte vinna alla dagar. Vidare till kyrkan igen - BRAZZmöte. Larssa (vår brazz-ledare) och Anna-Lisa (hans fru) hade gjort gott fika - SUPERGOTT! Mötet tog bara en timme så tillsist fick vi åka hem efter en lång dag.


Nu har det hänt igen... EN person till har läst min blogg.... man börja bli riktigt poppis! EMIL KÄLLSTRÖM (dig färgar jag grön - passar på nåt vis) har lämnat en kommentar... detta är fantastiskt. Nu måste man snart passa sig för vad man skriver....?!

Kan ändå inte låta bli att skriva nåt kul jag hörde igår. SVENSSON SVENSSON är ju ett rätt roligt program om än det va bättre förr.... Denne Gustav Svensson fäller ju ständigt dräpande kommentarer och igår gjorde han en fullpoängare. Hans fru frågar om han verkligen älskar henner och svaret hon får är - Va fan vilken fråga... VI BOR JU HÄR!! Skön kommentar må jag säga. Kanske inte svaret man vill ha alla gånger men ändå.

Idag hade jag tänkt att skriva några få rader men herre gud det blev en hel roman igen.

Nu ska jag lägga mig och lyssna på MIA TÖRNBLOM på ljudbok. Kanske har hon nåt vettigt att förmedla.... rätt som det är dyker nåt citat upp här imorgon sååååå Ajöss!

Inga kommentarer: