tisdag 16 september 2008

Ukulelen är här...

... jag tog mig en ROSA. Den va jättesöt! Lite ostämd för att vara mer korrekt så va den helt åt skogen ostämd. Jag skulle givetvis tagit en bild på den lilla skapelsen men det kommer - jag lovar.
Nu gäller det att bemästra den också. Inte helt lätt men med lite övning ska vi nog bli mästare på att spela, i garderoben iaf... Behöver väl inte spela så att nån hör!! Som tur är ska vi ha en Ukulele-kurs på SV i höst - JAG är en självklar deltagare!! Vågar DU också va me´?

Idag har det nog varit rörigare än någonsin på jobbet. Det va morgon och vips va det lunch och så va det efter lunch och så va dagen slut. Det är kul att ha mycket att göra när man är på jobbet, men det är inte alltid man hinner det man hade tänkt i början... imorgon blir det nog mycket bättre!
Imorgon ja, då blir vi en till i familjen, Rickard kommer hem. Den här turen gick himla fort tycker jag.
Husmodersegenskaperna fortsätter... ikväll blev det lingonsylt av bären vi plockade i söndags. Röd och härlig sylt!
Nu ska jag slänga in några vedträn i pannan och sen går jag helt enkelt och lägger mig! Ikväll ska jag ställa väckaren... vaknade 05.30 i morse.... ops... ingen prick på klockradion vilket betyder - INGEN RINGNING.... Knäppte på den och fick sova i 15 minuter JIPPIE! Dags att stiga upp. Tur att vi inte försovde oss iaf.
Natti natti!

Tävla på http://www.scan.se/kokkonst/index.html

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är detta?!! En smygbloggare! Jag som trodde att vi var riktiga ucke-kompisar.

Hur som helst är jag jätteglad att jag hittat till din blogg.

Ha en bra dag!
Kram
Maria med mintgön ucke - ostämd är den rackarn också. Men man kanske vänjer sig

Anonym sa...

Morsning! Nu har även jag hittat din blogg. Mycket kul läsning, är glad jag hittade dig :-)