måndag 15 september 2008

Husmodersföreningen lämnar dagens rapport!



Gissa om jag känner mig rik?! Jag har plockat mer än 2 kg trattkantareller idag. Husmoderligt eller hur? Igår lingonplockning och idag svamp.... man springer i skogen som en jakthund numera.... Jag fick med mig lite mossa också... till juldekorationerna!

Det är bara så himla kul att plocka svamp. Man ser inga, inga och inga MEN plötslig så bara står de där i mossan och vill bli plockade. Nu är ju jag inte riktigt någon skogsmulle som kan vad alla svampar och mossor heter, MEN jag hade en bra ledsagare.... Mr Anders Broman, kan sin skog och sina svampar.... SÅ då är det väl ingen sak. Till min hjälp hade jag Nils Broman, en riktig hejjare på att plocka svamp.

I förra veckan hade man sett en björn just där vi va så lite darrig va jag nog i början, Anders hade bössan med sig och sin hund LEO. Vi såg björn-skit men ingen björn som tur va.

När vi skulle hem så kom inte LEO, han va endast 2 km bort... väntade och väntade och efter en lång stund kom han tillslut. På väg till bilen lyckades hund-rackaren sticka iväg igen så vi fick vänta en stund till. Vart han va och vad som va så skoj... det fick vi inte veta, men nåt va det nog.


Nu är trattisarna rensade och ska torkas... Vad är det för sak när man har älgkött i frysen, torkad svamp att göra sås av, potatis i matkällaren och lingonsylt i kylen... ALLT FRÅN VÅR EGEN SKOG och GÅRD (potatisen ifrån mammas potatisland).


Mot en ny arbetsvecka

Jag längtar tills jag kommer till jobbet. Vi har beställt Ukuleles och de har kommit. Min jobbarkompis ringde idag och sa att hon öppnat paketet och de va jättesöta.... Jag ska välja mig en imorgon och sen ska jag bli kung på att spela UKULELE!!

Följ den spännande fortsättningen!!!


Natti natti

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhh vad gott!! Då vet man vart man ska bjuda in sig på mat när vi kommer till sverige hihi.