onsdag 12 februari 2014

Tala ur skägget...

.. eller nattmössan... eller va tusan som helst.

Jag är övertrött på folk som är så förbannat sur hela tiden. Sätter sig själva som nån sorts martyr (ibland) när det passar dem själva. Glad och trevlig när det passar... sur som ättika i nästa ögonblick...

Jag har sagt det förr och säger det igen, NÄR ska man bli lite mer ego och strunta i alla som inte bryr sig tillbaka?? Det är ändå en stor falskhet som inte är värt att lägga energi på. Om man är vuxen och tycker en massa saker så TALA UR SKÄGGET - Säg vad tusan som är fel eller om vi helt enkelt ska säga tack å hejdå till det som en gång var! 

Tur att det finns så många andra som är så mycket bättre... så mycket roligare att lägga energi på!! Barnen till exempel.. Idag har vi haft Skol IF möte - vilka schyssta elever... ! Det är en ära att få vara med dem.

GRATTIS GUNNAR!! Ikväll har vi vrålfikat hos Gunnar som hade födelsedag... Mycke mumsigt fanns det där.

Ja, annars då... förutom att jag är förbannad på det översta i inlägget... Jo, tack... det är bara bra - ska hoppa i säng och göra kväll - jag ska nämligen upp i ottan - bilen ska in på service kl 07.00 vilket innebär att jag ska åka mycke tidigare än vanligt... MEN vad gör väl det, det är ju snart helg och då är det hockey för hela slanten... Nisse spelar både cup och match... Axel spelar match x 2 eller kan det till och med vara 3??
Sambon är hemma  - vilket gör att min helg helt plötsligt blev hur enkel som helst!!

God natt!




Inga kommentarer: