fredag 21 februari 2014

Motionera mera!

Får man bara fart på benen så går det liksom av sig själv...
Skickade ett mess till min gode vän och kollade om det va för snöigt att gå ut... såg inte ut att vara nåt mys väder direkt.
MEN eftersom bollen är kastad så är det bara att fånga den... ställer man frågan - Ska vi gå ut nåt idag? så kan man inte svara NEJ, jag orkar inte... (då ska man va sjuk eller ha nåt annat viktigt inbokat)
Så sagt å gjort... på med dubbla underställ och ut i snöyran och halka. Världens tristaste underlag att gå på men 5 km blev det iaf.
När jag kom hem så va jag så sugen att prova min nya löp-app som funkar på indoor running.. så av med underställ å på med springa-fort-kort-brallorna... kändes lite stramt sen gårdagens löpning men jag förbättrade min tid och nu har man nästan fått ihop en mil idag också.

Återigen säger jag som jag sagt tidigare... det är bara på vilja och tjurighet jag motionerar... det känns bara så himla bra då det är gjort. Så det är nog på den känslan jag springer eller åker skidor...

Nu är det bara att dra på sig ytterkläderna och ge sig ut och skotta snö... hm, det känns väl så där eller så väntar jag en stund tills det gett sig med snöandet... måste väl äta nåt ur min totalt urlakade kropp ;-) Man skulle nog ha blivit katt iaf. Äta sova leka busa...  å så sova lite till...

Glöm inte att det är afterwork på Station ikväll!! De väntas företagare från andra sidan skogen!!
Sååå välkommen till Skorped Anundsjö-bor!!

Inga kommentarer: