måndag 3 februari 2014

Det är det lilla extra som gör det...

Att unna sig nåt extra är jag helt värdelös på... Men då man gör det är det så härligt.
Jag hade ett presentkort på Tinas hudvård förra året och det va dags att använda det innan det gick ut så innan jul bokade jag en tid den 3 februari. Kändes som en evighet tills det va dags men dagarna går  och idag var det dags.
Man känner sig som en prinsessa där man ligger omsvept i ett varmt täcke. Ljuv musik och bara bli ompysslad! Tänk va lite som behövs för att man ska få ny energi. Ansiktet känns som sammet efter Tinas behandling. Vilken himla tur att jag har ett presentkort till på samma ställe.
Nu ska jag bara ta mig tid att boka en tid för massage också, fick två presentkort när jag fyllde år... Jag ska aldrig önska mig nåt annat i framtiden. Saker som gör gott för kropp å själ - så underbart!

Nu kom jag på att jag fick en sak till när jag fyllde år... Ansiktsmask å middag hos svägerskan... Undra just hur lång giltighetstid det är på den gåvan? Tror vi avvaktar tills vårsolen skiner och vi kan chilla på altanen med ett glas skumpa, eller va säger du Länsman?

Jag tror det är en katt som saknat oss idag. Juni ligger och spinner i soffan och håller om min arm. Gull-kissen min. Hade tänkt att kamma henne ikväll men det gillar hon så där lagom så det tar vi en annan kväll... Nu ska vi bara mysa!

På tv ikväll
Familjen annorlunda är alltid lika kul att se och beundransvärt... 12 barn... Haha vilken cirkus... Läste nånstans att de får  i barnbidrag 22 900 kr / mån (skattat å klart) men att ha barn är ju inte gratis direkt... Så det går nog ut några kronor också. Tänk bara vilken mjölk man måste köpa, å toapapper...
Ska man ha så många barn ska man nog ha en redig mjölkko och en massa höns...
Det är ett kul program iaf.

Ha en underbar kväll... Imorgon åker jag och VW till stan...


1 kommentar:

lantislygdman sa...

Hoppsan!! Den däringa middan har jag helt glömt bort...men, visst var det du och jag som skulle chilla, medans några andra lagade mat :-)))