tisdag 15 oktober 2013

Lovely!

Tisdag - en dag som många kallar tråktisdag... För mig är det helt tvärt om! Jag har haft en bra dag och allt har klaffat... tror jag!
Jobbet har flutit på jättebra idag och jag har hunnit en massa saker! Rickard drog på en Norgetripp imorse och killarna har varit på träning... dit kom de tack vare farfar!! Tack snälla för transporten och knytningen av skridskor!
Jag rumlade in i mammas bagarstuga på vägen mot Bjästa - de bakades tunnbröd där idag och jag fick med mig en påse hem. LYCKA!!
Hann surra en del med hockeyföräldrarna och sen drog vi iväg hem i rasande fart... det va scouter och miniorer som grabbarna inte ville missa. Blev lite sen men vi hann i rimlig tid iaf.
En helt perfekt tisdag tycker jag.
Imorgon har jag lite jobb-grejs från morgonen men det känns enbart kul! Härligt när det går att mixa in så att det passar alla.
---
Igår satte jag igång med mitt AFÅ på riktigt. Rickard skulle ha en skjorta med sig till grannlandet och naturligtvis så låg den otvättad... slängde in den i maskinen och medan jag väntade på den så städade jag städskåpet. Check!! De AdventsFörberedandeÅtgärderna är alltså igång!

Ikväll blir det ett nytt skåp... vi får väl se vilket jag ger mig på. Saker som inte har nån betydelse men känns ändå bra på nåt vis.
Rensade lite i garderoberna igår också... så nu finns en ny påse för leverans till Lännäs - hoppas att de inte tröttnar på mina skickningar!

Ha en underbar tisdagskväll med allt vad den har att bjuda på, Amerika fruarna och fotboll - undra va man ska välja?! Fotboll är ju inte direkt min grej!

Nu kommer Nils hem och har just haft en kanonkväll på kyrkan. Lek, kurragömma och korvgrillning. Tänk va bra vi har det i Skorped. Å tydligen kan man grilla korv den 15 oktober i bara foppaskor... ?? Själv skulle jag ha frysit ihjäl!

Inga kommentarer: