söndag 31 mars 2013

Min dag! Mitt kalas!

I flera veckor har jag förberett, tänkt och handlat... Planerna på mitt 40-års kalas har jag haft i huvudet en tid.
Inget märkvärdigt men en trevlig fest med god mat, vin goda kakor och tårtor med alla vänner. Precis så blev det.
Visst har jag haft ont i magen över att det inte skulle blir bra nog, rädd att det inte skulle räcka.
Mamma bakade mazarinrutor och Anita gjorde sina krämringar... Själv har jag bakat ryttarrutor och gjort lite mat och tårtor eftersom. Det har varit pinpackat i frysen.
Igår fick jag en sån bra hjälp både med förberedelser och under själva kalaset. TACK alla som diskat, plockat, fyllt på, vispat och cirkulerat så att jag bara fick sitta och njuta av mina gäster.

Tror ni maten räckte? OM... det finns en hel del kvar kan jag säga - men vad gör väl det, Jag behövde inte ha ont i magen för att de sista gästerna bara fick en gröt ;-)

Det här va verkligen värt allt! Vilket superhärligt kalas, vilka härliga vänner! Jag är så himla glad att NI kom! Den bästa dagen och bästa kalaset på 40 år!
Idag när jag lyfte på vindunken kände jag att den var tom... OJ... den skulle givetvis ha bytts ut... Det fanns mera på lagret. Hoppas ingen rödvinssugen stackare blev utan, då får jag ju skämmas.

Nu ser jag fram emot fler 40 års kalas! Jag säger bara - Åh va ni har det bra som har allt det roliga kvar!
Här kommer en bildkavalkad... MEN jag hade så trevlig så jag glömde knäppa under kvällen, tur att Linda är säker - hon va framme med kameran en hel del, jag litar på Dig Linda att jag får några minnesbilder från kvällen.
Mamma och Pappa på besök... Vi testar maten -

Karin och Jerry Gyll

Nattsudd på altanen. Med gasolkamin, värmande skratt kan man sitta
på altanen ganska länge!

Ania va orolig att det inte skulle finnas nå bilder på mig...eller var det Gunnar hon ville ha på bild?
Jag och Harriet fångades på bild iaf

Tydliga grupperingar - Här sitter karlarna! Å inne vid stora bordet satt det tuffa gänget ... (hihii)

Efter utlåningen av kameran blev det nån konstig inställning, det är därför Helena ser så blå ut...
Härligt med extraknäckande köksor!

Anita och Irene... här blev det en massa farmorsnack kan jag tro!
Skönt att se att svärmor fick sitta lite också och inte bara stå vid disken.

Helena och Linda. Båda hjälpsamma med kring-fixet... Linda hade dessutom knegat
hela dagen på service...
Linda - tänk, nu har du din fest kvar... Lycko dig!
Då är det min tur att hjälpa dig.

Roliga och egentillverkade presenter är väl för himla kul!!

När man fyller år får man ju en massa presenter också... Familjen Jacobsson
tyckte bl a att jag skulle ha en årgångströja... ha haa... fyndigt!

Presentkort, vin välgörenhetsgåvor, ljus, godis blommor och smycken...Ja, en massa
trevliga saker... TACK för allt fint. Jag blir alldeles varm i hela kroppen av all
vänlighet.

Störste paketet jag någonsin sett... ja, det va nog det tyngsta också. Familjen Näsström tycker nog
att det grillas för lite så nu ska här BBQas till sommaren. En redig gasolgrill... Hoppas bara att
vi får ihop den. Ska bli riktigt kul att få testa. TACK snälla ni!

Detta var min dag - Jag kan bara bocka och buga. En fantastiskt trevlig dag och idag finns det rester för den som känner sig sugen!!

Inga kommentarer: