tisdag 12 mars 2013

Bättring å snart kalas

Det blev en hemma dag idag också. Axel va som en trasa igår så han har fått återhämta sig idag. En helt annan kille kan man säga.
Jag har stapplat runt här och gjort lite pyssel som lagts på hög. Skrivt nåt protokoll, sorterat nån pärm och så har jag skottat snö!! Fy vilken snö som kom igår.
Nu är det vita undanröjt och tack å lov va det lätt och kall snö.

Jag känner mig fortfarande som ett mögel och med tanke på allt som ska klaffa resten av veckan så får man inte ha lätt att bli stressad...
Resten av veckan:
Onsdag: Möte med en träffpunkt (jobbet) å så skjutsa grabbarna på träningarna... å så baka inför helgen.
Torsdag: Mammografi och Jobb
Fredag: SVs stämma i Härnösand, fixa så grabbarna kommer på träning. Fixa toast grejs till cupen.
Lördag: Kinab Cup för hela slanten
Söndag: Sammandrag i Nordingrå och årsstämma med Skorpedsmacken.

Det är rätt så praktiskt att vara två när man ska hinna vara överallt. Det ska ju finnas mat på bordet och rena kläder också. Nu håller jag tummarna för att Nils håller sig på benen... Blir lite jobbigt annars.

Kalasvecka...
Nästa vecka är minst sagt lite rörig också... packning inför Borga, (svärmor ska firas). Träningar och jobb i en salig röra.
Sen är det inte många dagar kvar tills jag ska ha allt klart inför mitt kalas.
Det är så svårt att beräkna hur mycket man ska göra. Eftersom jag firar min dag på påskafton så är det många som är otroligt ledig eller så är man otroligt bortrest...
Ja hur som helst... det ska nog gå på nåt vis. Kalas är ju jättekul... Det svåra med att fylla år är ju när man får frågan om vad man önskar sig. Tänker man efter så har man ju det mesta men får man önska fritt så kan det ju sluta med en massa saker...
  • En flådig gasolgrill inför sommarens grillpartaj
  • En snygg smidesljuskrona på altan.
  • Nya dynor till altanmöblerna.
  • En systemkamera
  • En snygg klocka
  • Ett snyggt köksbord ?? eller är furu det snyggaste, då har jag redan ett?!
  • Vågar inte önska mig ett växthus - det verkar inte funka på min gård... alla rutor går ju bara i KRASCH! Äppelträd har jag alltid velat ha men de verkar inte heller funka på min gård Fast skam den som ger sig...
  • En platt mage... eller NEJ det behöver man ju inte när man är 40... Det brukar innebära en massa slit också. MEN kanske såna där bungy-pump stavar så man blir extra slut på när man är ute å går.
  • En avslappnande massage
Kan man önska sig en solig och varm sommar så står det högst upp på önskelistan.

Ja, vad tusan önskar man sig egentligen - en trevlig dag i glada vänners lag!! Det är ju ändå det allra bästa.
Altanen är ju min oas... det bästa stället av alla i mitt hus - känns att man börjar längta dit nu!!

Nä, nu har jag inte tid att babbla nåt mera på den här bloggen. Har en viktigt affär att slutföra och snart kommer kunden - en långväga sådan... hoppas att han handlar kvickt och ger sig iväg så fort jag fått mina stålar!

Inga kommentarer: