tisdag 19 mars 2013

Blä för magsjuka! Å grattis ANITA!!!

Vaknade inatt kl 2 av att Nils ville gå på toan... han brukar alltid väcka mig när han ska på toa på natten... Gå du, sa jag... trött som en trasa... å så hör jag vad som händer inne på toaletten - barnet kräks... rejält!!
Sen va cirkusen igång. En gång i timmen spydde han, jag vågade inte somna eftersom jag låg redo med att rycka hinken.
Han höll på långt in på dagen med sitt kräkande... Det ville liksom inte ge sig.
---
Ni må tro att det va en ledsen kille kl 2 inatt när han insåg att Solbergsresan blev inställd för hans del. Tur att han va så pass dålig så han kände själv att han inte orkade.
---
Jag har mestadels sett på tv med Nisse idag. Han va liten och ynklig och ville helst inte vara ensam. Eftersom jag nästan inte sovit nåt så har jag slumrat till lite på soffan.
---
GRATTIS ANITA på 60 års dagen!!! Världens bästa farmor och svärmor!! Hoppas att du får en fantastisk dag - Vi kommer och firar Dig till helgen!

Jag har även försökt att packa lite inför Borgaresan. Nu blev det ju inte riktigt som det va tänkt. Vi blir bara tre som åker och firar 60-åringen. Rickard blir kvar i Norge :-( 
Jag och killarna åker upp på torsdag efter jobbet och beräknar vara på plats nån gång under kvällen. Känns lite spännande faktist.
Robert hjälpte mig med takboxen idag, vi har kikat lite på bilen så den är fit-for-fight... Det ska nog gå bra.
Kläderna är packade och imorgon ska jag fixa med det sista så det bara är att rycka alla väskor och dra iväg.
Hoppas bara att min lilla älskling är pigg. Han va rätt trött och gråtig ikväll - ett tydligt tecken på att han är sjuk men det brukar vända fort som tur är.
---
Det har gått troll i sjukdomar här. Jag tycker jag är hemma med sjuklingar hela tiden... jag har ju själv inte heller varit riktigt kry så nu kan det väl för tusan bara bli bättre.


Jag är verkligen helt slut på, måste sova, såååå god natt och akta er för magsjukebaciller - de är helt livsfarliga och tänk va praktiskt om de hade varit neongröna - då visste man ju vart de nedrans bacillerna är.

Inga kommentarer: