tisdag 26 mars 2013

En sån dag...

Fy vale för å inte va nå pigg. Jag har verkligen nött det sista på kroppen dessa två dagar.
När jag kom hem från Borga i söndags fick jag feber och sen dess har jag mått fruktansvärt dåligt. Ont i kroppen och ont i magen, ingen matlust och bara frusit och huttrat.
Idag var det lite bättre än igår, då gatt jag sova 10 minuter på väg till jobbet och sova på lunchen. Är nog inte så smart att jobba med alvedon i kroppen...?! Man är ett skapligt pucko men vad ska man göra när tiden rinner ifrån och man bara måste hinna klart vissa saker.

Igår åkte vi till Lännäs och åt middag - Våffeldagsfirande!! Till Nils stora glädje, han älskar våfflor. Själv tryckte jag i mig EN våffla, matlust = NOLL!!

Både på söndag och måndagkväll gick jag och la mig kl 21... vaknade båda nätterna vid 2 tiden av att alvedonet gjort sitt. Va också vansinnigt törstig.
Somnade som en stock å när väckarn ringde fick man den där nära döden upplevelsen...

Idag har det som sagt känts lite bättre men lång ifrån bra. Blev firad med paket och blommor, tårta både på förmiddagen och eftermiddagen... Jag har tur jag!! Ett fint armband tillverkat av Efva Attling... så fint, Tack snälla Vivi-Anne!! Jag trivs redan med armbandet!!

Kom hem och så fick jag mat av svärmor. Ännu mera tur. Kikade ner i postlådan och där låg ett kort som påminde mig om min ringa ålder... ha ha... mer presenter - örnkort, att köpa nåt till sig själv, jo, jag tackar ja... TACK snälla Anna-Britt och Arne - jag blev verkligen överraskad! Jag ringer nån dag!!
---
Ikväll fick jag besök av våra Orlando reskamrater och vi fixade med visum - tänk, nu är det bara en månad kvar tills vi reser - det känns faktiskt lite pirrigt!
---
Vi har även hunnit över till Jeanette å gratta henne... nu är det många födelsedagar.
Nej, nu orkar jag verkligen inte vara vaken nå längre. Tack å go natt...

Inga kommentarer: