onsdag 5 december 2012

Kylan håller i sig...

Det är verkligen kallt ute och nog märks det att vi bor i ett avlångt land. Total snökaos i södra Sverige... här är det gnistrande, bitande kyla. Fast det verkar vara risk för snöfall imorgon... Jaha... då är det alltså dags igen, låt mig gissa - Snöfall = INGEN tv bild... Hur gick det nu med mitt parbolskydd som skulle sättas upp innan vintern??

Jag har knappt varit utanför dörren idag. Hämtade posten och fick mina internet beställda VITAMINER - Nu ska jag banne mig bli frisk och PIGG!!!
Jag har bakat mina havrekex som tagit en faslig tid... Lagat mat och skickat Axel på träning...
Jag har inte hunnit så mycket mera idag. Levererat lite jultidningar... Det är ju rakt ingen konst när köparna kommer hit själva.

Ikväll är det slutklämmen på Bonde Söker Fru... tror det blir en kopp kaffe och lussebullar till det.
Triss-adventskalendern levererar INTE kan jag säga - inte en vinst på fem dagar och då är det ju så att vi är två som skrapar varsin lott... alltså 10 lotter och INGEN vinst. Nu ska vi skrapa klart och sen har triss fått sitt - Hädanefter blir det en rad på Keno eller Lotto! Måste ju ge mer känns det som.

Tro när man ska ta julbadet då? Nu blir det en snabbdusch, sen kaffe!
Ha en trevlig kväll - glöm inte att leta fram snöskyffeln - kanske är det äntligen dags för lite riktigt sparkarföre! 

Inga kommentarer: