måndag 17 december 2012

Hej hopp...

Ja, allt blir verkligen inte vad man tänkt sig.
Vaknade inatt av att Nils gjorde nåt mysko inne på toan... Hörde en bedjande röst -Mammaaaa, jag mår illa.
Snabb som blixten sprang jag dit och hittade en olycklig pojke som mådde pyton. Tog ett täcke, en hink och så placerade vi oss i soffan. Var tjugonde minut va´re dax. Inte mycke sova för mig kan jag säga. Råkade gå och lägga mig as sent också...
Insåg ganska snabbt att det inte skulle bli nån åktur till jobbet. Tur att man är förutseende och hade en massa jobb med sig i dataväskan.
Jag brukar tänka, tänk-om-utifall-att... Ja, ni vet, OM om... Så kom alltså OM!!
Dagen har präglats av kulturrapporter vid köksbordet, telefonsamtal... å så tömma spyhinken mellan varven. Stackars barn. Detta höll i sig ända till kl 14...

Nu har det lugnat ner sig men det är en slö kille jag har här hemma. Hur det blir imorgon vet jag inte än.
Japp - så kan det va... Jag ger iaf Nils högsta betyg för sin pricksäkerhet. Ni vet själva hur fort det går när det vänder sig i magen... han är blixtsnabb att pricka hinken. Finns det nå värre än å ta reda på spya i sängar, soffor, på mattor och på släta golv... Inget av detta har hänt idag - tack å lov.

Stax innan Axel skulle på träning frågade jag sjuklingen hur han mådde
 -Nja, så där, men jag vet inte om jag orkar träna nåt idag!
Ha haa... han trodde att när det nu lugnat sig så skulle han måste ge sig iväg på träning - stackarn.
-Nej men inte ska du på nån träning idag sa jag, Du är ju sjuk och ska vila och bli pigg!
-Åh, gud så skönt!

Fy för å göra nåt över huvudtaget när man är sjuk - heller dör man.

Ja, så mysigt har vi det!!

Inga kommentarer: