onsdag 19 december 2012

Från mitt fönster...

Idag tror jag poliserna tävlar att bötfälla mest.
Första jag fick se idag va blåljus i Gerdal... Där stod en stackare, ja, låt mig säga en av Skorpeds snällaste person... Stoppad för några km/h för fort å 2400 kr i böter. Surt! Jag kan bara tacka för att det inte va jag.
Men, nu har jag tänkt så här:
Om man kör till stan nästan 5 dagar i veckan året om minus semester... Då blir det bara en 10 extra om dagen under ett år. Har man då kört för fort i 10 år och inte åkt dit... Då är det inte så farligt. Man måste hitta nåt positivt i en fortkörning, eller... Bara att betala och glömma fort. Kom ihåg att man måste hjälpa varandra i trafiken. ;-)
Blink-Blink!!!!
Poliserna har som sagt varit flitiga idag. Strax efter dessa på bilden kört ut, kom det två till. Hur många polisbilar finns det i det där garaget???
Nu ska jag sova... Sista dagen på jobbet innan jul å förbaske mig är det bara en klapp kvar att inhandla. Gräddade mina bondkakor nyss... Har inspirerats av Ernst... Jädrar va bra det här kommer att bli!
Kör lugnt... Nu är det tid att njuta - glöm inte det!

Inga kommentarer: