onsdag 26 december 2012

Julen förflyter

Julen flyter på... Julafton hade vi besök av mormor och morfar. Sedvanlig grötlunch och paketutdelning.
Efter Kalle Anka blev det middag och farmor och farfar och så vidare till Robert och Linda för julklappsutdelning, fika och sällskapsspel.

Juldagen startade med julotta - allt i vanlig ordning. Efter fikade jag, Anita och Irene - havrekex och biskvier... Då vaknade de andra i huset.

Det har snöat en hel del... Igår lagade jag massor med mat och fick besök av Anna med familj. Det blev en trevlig kväll med en massa surr och även bärgning av en fastkörd skoter.
Igår kom även Emil Öberg på besök... grabbarna har äntligen fått träffas.
Mysigt med jullov och översovande kompisar.

Idag har vi varit på söndagsskolfest - ett trevlig julspel - precis som det ska vara.

När Axel skulle på träning va det tänkt att Emil skulle hänga med till Bjästa och åka hem till sig men varför bara sova en natt? Han blev alltså kvar - det är ju ändå jullov.
Oscar tittade in en sväng ikväll och då kom jag på att han kanske också ville sova över - han ville väl också träffa Emil. Sagt å gjort - han drog hem och hämtade tandborsten, vi tog en filmkväll - Andra sidan häcken - en kul film som vi alla skrattade åt.

Nu ligger det fyra killar uppe på madrasser och ser en film till... Mästerkatten. Vet inte om den är läskig eller bra. Jag ska dra på mig pyjamasen och lägga mig en stund med grabbarna. Tror att de är ganska så trötta trots allt.

Jag hoppas att den här kvällen får grabbarna att minnas julovet 2012 som nåt bra.

Ja, så här har vi det på Skorpedsvägen 29. Världens vackraste gran, hyacinter som blommar, snön som fortsätter att falla. Massor med julklappar som än inte är ihopbyggda. Det är många dagar kvar på lovet och imorgon ska vi på bio med farmor. Sune i Grekland ska vi se. Det blir nog kanon det!

God natt till alla...

Inga kommentarer: