tisdag 18 december 2012

Allt har ett slut...

Idag har himlen fått hem en trogen ängel. Efter ett långt och strävsamt liv har farmor Dagny lämnat oss. Allt har ett slut, vi vet bara inte när.
När det nu än sker så kommer en tår i ögat på mig iaf. Tänder ett ljus och sänder en tanke...

När jag berättade det för Nils så fick även han en tår i ögat.
Barn har många funderingar - Han undrade liksom vad hon va nu...
-Du vet hon har ju trott på gud hela sitt liv så hon är i himlen hos alla andra... Där har hon det så bra nu. Hennes kropp va gammal och trött.
-Jaha... så bra, jag tror också på Gud så då kommer jag till himlen också. Skulle du dö så vet du att vi ses i himlen. Gamla kroppar är inget att ha, men själen den lever vidare... det vet jag, det är nog bra om man går i söndagskolan ibland!

Barn är enkla på nåt vis, ser ljust på saker. Älskade ungar!

Jag minns när jag fick besked om att en farbror dött när jag var liten. Mamma hade ställt fram fika och ville berätta att min farbror gått bort. Det va inga större konstigheter, men det bästa av allt va att mamma och pappa inte gjorde någon hemlighet av det som skett... Det minns jag som det va igår.

Ta hand om varandra - tänd ett ljus till minne av någon som ni saknar - Det tycker jag brukar kännas fint iaf.

1 kommentar:

Dagmar sa...

Så fint sagt och skrivet. Jag blev riktigt rörd. Hoppas att ni får en fin jul trots allt.