måndag 24 december 2012

God Jul...

Känns som en rätt naturlig rubrik idag.

Ja, GOD JUL på er alla bloggläsare.
Jag sitter och läser tidningen och tar en kopp kaffe. De andra sover och det är en sån där ljuvlig julaftonsmorgon... Snön singlar ner.

Igårkväll spelade vi Bingo Lotto. Nils va överlycklig som vann 100 kr. Vi hade besök av farmor och farfar... Våra underbara grannar ... sen slak självaste snöröjaren med fru in också.
En trevlig kväll med glögg, godis och massor av tända ljus.
Grabbarna va vaken rätt länge men ni vet väl själva hur det är att vara barn dan före dan...
Tillslut så gick Nils upp med sin nya film som han fick i ett paket som tjuvöppnades. ÅSA NISSE... den moderna varianten - han gillar den skarpt och blev så glad när han fick den.


Rännsetensungar - den här filmen är lite nyare än den som visas just nu...
När jag knäppte på tvn så var det en en gammal svartvit film. En film som jag minns att jag såg när jag va liten. Då fick man hålla till godo med det som visades... och man kunde faktiskt tycka att en svart/vit sorglig film med lyckligt slut va bra...
Det jag va mest fascinerad över i filmen va Stockholms bilderna, husen och bakgårdarna.

Nu ska jag njuta av mera kaffe, kanske tar mig en biskvi till... Det är ju ändå julafton. Nu bullrar det uppe... verkar som att det är några små troll på väg ner för att kolla om tomten lämnat nåt i strumpan.

Inga kommentarer: