onsdag 5 december 2012

Kaffeminnen

Vad är väl så gott som morgonkaffet. Jag har just bryggt en kanna och medan det rinner ner så hinner jag skriva några rader.
För mig har kaffet varit en stor del av livet. I mitt barndomshem fanns alltid en termos kaffe till den som ville va sugen på en kopp.
Min första kaffekopp fick jag hos min farmor. Hon drack kaffe på fat... Det kaffe jag fick va mera mjölk, utblandat med lite kaffe och några sockerbitar... de va gott de! Nu skule jag aldrig kunna röra ner en enda sockerbit i mitt kaffe.

Hos mormor fick man dricka kaffe i såna här fina koppar. Vita med brun rand. Då vet jag inte om jag tyckte att de va så fina, mera "vardags" men nu gillar jag dem skarpt.
Det är iskallt ute, -23 grader. Jag fick till och med på täckbyxor på Axel det va dags för skolbussen.
 
Nu ska jag ta mig en kaffekopp och sen ska jag baka havrekex. Det hör julen till och jag älskar verkligen dessa kex.
Jag har ett superbra recept som jag fått av mamma. Fast jag tror att det kommer från Anna-Britt P - goda är de iaf
Ha en underbar dag...
 
 
 
 

Inga kommentarer: