tisdag 27 november 2012

Mera bakning

Man hinner rätt mycket en hemma dag. Jag har lagat mat för flera dagar. Bakat skorpor, lussebullar och Rånepepparkakor.
Fönstren är putsade och delvis har gardinerna åkt ner. Imorgon ska jag göra det stora rycket med adventsbestyr...

Idag har vi även hunnit på Bredbyn en sväng - hämtat paket... ett urtråkigt sådant. Lakarn från ellos, men även tråkiga saker måste handlas.
Köpte två fina Amaryllis lökar - en till mig och en till svärmor. Levererade den ikväll när vi slank in på ett underbart kvällsfika.

Det må ha varit en ledig dag men det har varit fullt upp hela dagen. Nu väntar jag på den sista kakplåten innan jag får krypa ner i sängen. Är allt annat än pigg - feber och förkyld - så passande att det kom när jag är ledig. Måtte jag vara frisk på torsdag.

Häxan surtant!
Igår när jag åkte hem från jobbet blev jag riktigt rädd - En kille på motorcykel körde framför mig, kolsvart och inga lysen... inte ens en lite reflex hade han.
När han upptäckte att jag låg bakom honom saktade han in och lät mig köra om. MEN jag blev verkligen arga och sura tanten så jag körde mot affärn, och det gjorde MC killen också. När han steg av och skulle gå in på affärn så steg jag ur bilen och sa jag några väl valda ord - DU ÄR HELT LIVSFARLIG!!! VARFÖR KÖR DU UTAN LYSEN???
-De bara slutade å funka...??!!
-DÅ ÄR DU SÅ GOD Å FIXAR DET INNAN DU KÖR VIDARE - DET MÅSTE DU VÄL FÖRSTÅ! (Jag vet nämligen att de hade inte funkat på en ganska lång väg, fler hade mött honom efter vägen... å hade han fattat nåt så skulle han väl ha vänt om när det slutade fungera...)
å sen drog jag därifrån! Totalt livsfarlig efter vägen.

Nix, detta är slutet på den här dagen och fröken K skulle må gott av lite sömn och kurera sin förkylning och febran.

Några kloka ord från Ernst!!
God natt alla bloggläsare... sov så gott!





Inga kommentarer: