onsdag 21 november 2012

Gävle trippen

Japp, detta är jag... Min namnlapp från igår!
Igår blev det en lång dag. Jag steg upp kl 03.30... satte mig i bilen 04.01 och körde till Bjästa för att sen hoppa in i Vivis bil och åka till Hornöberget... där blev det ett nytt bilbyte (ungefär som bankrånare brukar göra) körde vidare mot Birsta... Kaffe sugen som tusan va vi... Inväntade vårt sista transportbyte - Hade lite tid över och trodde att vi skulle få åt oss en kopp koffein på MC Donken men NOT - trodde de hade öppet dygnet runt.
Jörgen kom susandes med en minibuss från Statiol... Hoppade in längst bak och lutade mig tillbaka... trodde jag skulle slockan direkt men icke... då va jag inne i andra andningen. Vi hade rätt trevlig där i bussen.
Konferensen va trevlig och det är alltid kul att träffa på andra SV kollegor.
Vi har ett brett kontaktnät över hela landet.
 
Hemresan startade vid 17-tiden - lite tidigare än vad jag trott. Middag i Tönnebro och ingen sömn på hela vägen hem... vi skrattade mest och retade oss på att folk redan satt upp adventsljusstakar och stjärnor. Det borde bli böter att tända julbelysning före första advents helgen (fredagen)
 
Vi gick även igenom en massa julfilmer och roliga "säg". Det mesta kan man som ett rinnande vatten men när vi kom till Svensson Svensson Jul gick vi på en nit.
-Vad heter Saras farbror som ska åka till Lanzarote?? Googla på det om ni kan?! Vi kunde nog alla repliker i hela filmen utom just det... Vad gör man då? Jopp, i denna underbara värld så kollar man in på Youtube - hittar filmen och eftersom man kan det nästan utantill så vet man vart "hans" namn kommer att sägas....
Ja, vad var det han hette nu då?? - Fundera en stund, rätt svar finns längst ner i inlägget
 
Så kul har vi på SV Västernorrland.
 
SV Gävleborg berättade om ett musikalprojekt - hur spännande som helst. Kolla in den här länken så får du veta mera... http://youtu.be/fYOknz3zuQI
 
Tror att det kommer att bli en toppen musikal som jag gärna åker ner och ser. Du som bor i närheten och har lite musikaliska kunskaper - sök en roll vet ja!! Ännu mera info finns här
 
 
Familjen Svensson firar en helt vanlig svensk jul...
De ser på TV
Rätt svar: FARBROR HANS, lite oväntat... vi hade alla andra namnförslag utom Hans.
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer: