fredag 23 november 2012

Klick!

Fredagsmorgon och kaffet är kokt!
Jag är lite småtrött idag. Satt och plitade ihop en fotobok igår. Hade fått ett gratiserbjudande som va på väg att förfalla. Det var svårt att välja bilder och ord till dessa men det blev nog ganska bra. Det tog en himla tid iaf.
Jag har aldrig gjort en fotobok tidigare så det blir spännande att se när den kommer.

Digitalfoto i alla ära men visst saknar man de gamla albumen. Jag måste bli bättre på att skicka in och framkalla kort. Man kanske skulle välja ut 2 foton i veckan - det skulle ju inte bli mer än ett hundratal om året och det kostar inte många kr.
Det kanske ska bli ett nyårslöfte... ett trevligt löfte men inte så lätt att hålla skulle jag tro.
---
Nu blir det nyhetsmorgon och en påtår... Just nu lite matlagning med Paulo Roberto - han har en polotröja i banlon - brun/beige = FUL!!
Drar nog igång strykjärnet så blir det flera slugor i en smäll! Det är mycket som ska strykas... JULGARDINERNA... skönt att ha dem strykna när de ska upp nästa vecka.. Herregud vad tiden går fort - känns oms att jag har tappat en vecka. Advent kommer fortare än jag planerat.  Men vad gör väl det - Känns bara kul!
Snart dags att tända första ljuset... tur det är en vecka kvar
så man hinner med allt  som ska göras!

Ha en underbar dag!

Inga kommentarer: