onsdag 28 november 2012

Advents fix

Nu gott folk... nu är det snart klart med adventsförberedelserna i mitt hus. Trots den här tröttsamma förkylningen så har jag  pysslat på de här dagarna. Bakade klart mina kakor som jag inte hann grädda igår. Inte varje dag man står och gräddar kakor kl halv åtta på morgonen.

Gardinerna är på plats och dammet är borttorkat. Ljusstakarna står i fönstren men inte tända. Jag ska försöka hålla mig. Har hört att vissa har tjuvtänt i förskottsväg - Hur va det nu, böter och hemska straff?? Är det inte så de säger i Sunes Jul (när de knycker en gran.) funkar även på andra lagbrott...

Hur som helst, Jag har iaf nött ut mitt strykjärn idag - helt plötsligt så slutade det att fungera - blev bara kallt. Tur jag hade mitt gamla kvar - låter man bara bli att fylla vatten i det så funkar det... MEN skulle jag fylla vatten så rinner det rätt igenom - NOT GOOD!!

Såååå, snälla tomten - om jag ska kunna fortsätta som en god husmor med rätt att stryka så måste jag ha ett nytt strykjärn, extra lång kabel och självavstängning!!!
---
Hur står det till därute med adventsgranar??
GLÖM INTE att det finns prima julgranar här hos oss som Skorpeds SK säljer för 200 kr st.
---

Nu ska jag natta mina små killar. Vi har sett Bonde söker fru... Ja, va ska man säga, vilken kärlek det va i dagens program... undra hur det gick sen?! Det får man väl se nästa vecka eller veckan därpå...

Ha en underbar kväll... Nu ska jag se på kalla fakta - verkar va en skaplig röra i flygplans affärerna. Tänk att alla som har lite inflytande ställer till det på ett eller annat vis... Eller vem är det som ljuger?

Tror jag skiter i Kalla Fakta och ser på Småstads drottningar på Femman istället eller är det trean de går på... Kollar in nätet så får vi väl se vart man landar.

Inga kommentarer: