onsdag 13 juni 2012

Turbo!

Just nu går livet i turbo fart. Idag har jag sprungit från det ena till det andra. Fast det är bara roliga saker så jag ska inte klaga... blir bara en kamp med klockan bara...

Startade dagen med dammsugning och promenad, frukost och dusch... Levererade ett par skor i storlek 43 till en skolavslutningspojke. Åkte till Överå och hade hur trevligt som helst med Malin. Vad jag märker nu så måste solen varit ganska så stark när vi satt där och surrade... jag är så solbränd på min nacke och axlar... Härligt!!
Efter att vi kramats hej då så åkte jag till skolan och hämtade hem "året som gått" d v s teckningar, extrakläder och skor. Blir alltid ett berg, tydligen har jag tagit dit en massa "uti-fall-att-kläder.

Handlade och klippte gräset - fick hem grabbarna och drog till mormor för att hämta lite av hennes fina plantor... undra just vad hon matar sina plantor med, de är så fina och frodiga. Tack snälla mamma!
Halv fem skulle vi befinna oss i Bjästa för klippning av grabbarna. De blev snygga som tusan - som alltid hos Petterssons frisering!
Gjorde några ärenden och sen hem.
Hade date med svägerskan, åt gröt, date med grannfrun, date med farmor och sen en sväng till Vika för ett kvällsdopp. Burr säger jag för min egen del men killarna badade för fullt.

Kom hem och kom på att sommarlovs tårtan inte va gjord - hm, så kan man inte ha det - snodde ihop en ERNST tårta som nu ska göras klar med grädde och bär... garneringen gör jag imorgon... Jordgubbar kanske.

Mitt i allt har jag försökt att ruska liv i min gamla dator - ingen lätt match. Den fukar men är trött. Det känns som när man ska följa en gammal dam över vägen - Allt tar tid! Men har man bara tålamod så verkar det fungera. Jag håller andan när det rasslar till i den gamla datorn...tror hela tiden att den ska döden dö men än så länge lever den tack å lov... finns en hel del gömda och glömda skatter i den,

Nu ska bären på tårtan och kvinna i säng. Jag är hopplös - har ni hört det förr?? Säkert och hon är lika hopplös på att vara uppe på kvällarna nu.

En annan kul grej idag - Det jag väntat på i postlådan kom!!!! Jippppiiiiii... men jag säger inte vad det är förrän imorgon kväll.

Just nu är det massor på att göra listan - den vill liksom inte ta slut... men jag ska nog fixa det... med god hjälp från alla håll så ska det nog gå.

Har jag sagt att jag har världens bästa grannar... Jo, de har jag men jag säger det igen - Jeanette å Gullik - Ni är kanon!!

Natti natti alla glada - Jag hoppas att nån lyckas skrämma lös solen även imorgon!

Inga kommentarer: