onsdag 6 juni 2012

Längtan!

Ljusa kvällar... check!
Grönt gräs... check!
Fåglar som kvittrar... check!
Plantor & plantjord... check!
Blöta badkläder... check!
Grillat å pärsallad... check!
Vattenmelon och Rosé... ??? väntar å längtar!
å en
fisketur...??? Väntar å längtar!

Nu börjar jag på riktigt att längta efter sommar - SOMMAR på riktigt... Ledig och semester... bara göra som man vill - bara NJUTA! Bara må gott! Nån fler som håller med??
Jag har inte ens tänkt på att det snart är semester men nu slog det mig... Det är ju snart... Bara en vecka kvar i skolan - bara en vecka till "Den blomster tid nu kommer" (inkl tårar, kan inte höra den utan att fälla en å annan tår) Sommarlovs tårta - BÄSTA KVÄLLEN!

När det är som närmast så känns det så långt borta på nåt vis... Dagarna går men ändå vill man att det ska vara NU.

Här och nu börjar min nedräkning tror jag... Jag säger som alltid = Det här ska bli min BÄSTA sommar - å i år ska de verkligen bli så!!!

------------------------------

Å så en status rapport från 29:an
Nationaldagsfirandet gick fint och jag tror att Axel va himla nöjd över att dra hem bucklan från minigolf turneringen. Synd att det va så kallt. Jag va bottenfrusen i flera timmar. Tur att Linda kom över så jag fick en anledning att koka kaffe.

Här har inte hänt särskilt mycket ikväll. Det blir så konstigt när alla är lediga en sån här dag - man inbillar sig att det är helg vilket det förvisso va men så helt plötsligt, mitt i helgen så dyker det upp en torsdag som man ska jobba å gå i skolan. Något förvirrande... MEN sen är det helg igen.

Tack å hej... nu gör jag kväll om jag ska orka upp imorgon!

Inga kommentarer: