måndag 11 juni 2012

Kalas å ny kunskap!!

Ikväll drog vi till Mosjö och grattade HELENA BROMAN - wow vilket kalas. En underbar tårta, tosca muffins och kanongod röra... Tur att man motionerade innan man for... sprutröd i ansiktet svepte vi in... födelsedagsbarnet trodde jag varit på Kanarieöarna... ha haa... tänk va en springtur och lite puder kan göra?!
Hur som helst... ett mycket trevligt kalas trots att både Axel och Nils höll på att svimma av rädsla när Sigge mötte oss... en valp kan verkligen vara hur sprallig som helst!

Vi fikade och pratade... av nån anledning kom vi in på blommor. Vissa vilda blommor har fått "egna" namn som inte alls är deras rätta

Den här tex, mamma har alltid sagt "mormors glasögon" Vilket man kan förstå är helt fel... Rätt namn är: TEVERONIKA - Det hade jag verkligen ingen aning om.
Aina va riktigt vass på alla blommor - En söndagsskolfröken är tydligen bra på det mesta... hon är ju en hejjare på melodikrysset också.

Nästa blomma är den som kommer bland de första om våren... Kärt barn har många namn, jag har hört "Per i backe" men det är ju inte heller helt rätt... Vet ni vilken blomma jag menar? Så här ser den ut:

För mig är det en söndagskol-blomma. Det växte massor vid gamla EFS i Överhörnäs och när man skulle hem från söndagskolan så kunde man plocka en stor bukett... Den heter BACKSKÄRVFRÖ.

Det är lärande att gå på kalas... Tack Aina för lektionen!!
----------------------------------------------

Jag sitter och ser på fotboll... ja, det är helt otroligt - jag gillar inte fotboll fast i såna här lägen så har jag ju iaf ett lag att hålla på så det går faktist för sig. Det är ju bra att träna lite inför nästa match också... så man är lite up to date... kan man säga.
Nyss gjorde Zlatan mål och det kändes ju bra MEN så gör Ukraina mål... 1-1 och resultatet är det samma som för en stund sen, lika med andra ord.

Heja Sverige -


Ikväll måste jag gå och lägga mig i tid - igår va jag uppe på tok för länge.... Man måste ju vara pigg imorgon då det är personaldag i Härnösand... Blir kul de å träffa kollegorna i länet! Det är visst en av dem som fyller år också. Grattis Håkan... Du bjuder på tårta förståss...;-)

Å där gjorde Ukraina mål igen - Skiiiiiiiiiiiiiiit också!

Natti natti

Inga kommentarer: