fredag 22 juni 2012

Glad midsommar!

Nu är det midsommar! Glad sån på er allihopa! Nu ska jag snart krypa iväg ut i husvagnen och sova. Vi har provsuttit Robert och Lindas altan - jättefin! Å klar blev den till slutdatumet också.

Idag jobbade jag min sista dag - nu är det semester! Jag har turen att få ha en riktigt lång ledighet. Har föräldrardagar att ta ut - lyllo mig! Jag har nog inte fattat det det än... men snart så är man väl inne i semesterlunken.

Nu har jag mixtrat ihop lite röror inför morgondagens lunch... sen blir det lite äventyr för barnen. Måste nog upp i ottan för att hinna med alla lappar som ska sättas upp.

Ja, i år så är vi hemma på midsommar och det ska nog gå bra det också. Vi campar på gården. Servicebyggnaden är perfekt. Egen dusch... inga objudna gäster om man säger så... ingen handdisk - här har vi diskmaskin... ingen packning... här finns allt man kan behöva... inget är glömt "hemma". Vi är ju redan hemma.

Nej, dags att borsta bissingarna och vakna till en ny solig dag. Jag va ut en sväng nyss och det är helt underbart ute. Fåglarna kvittrar, det är ljust och rätt skön luft... Det är en sån där natt som man bara skulle kunna vara vaken hela natten... fast det går ju inte då är jag ju dödstrött imorgon och det har jag då inte tid med.

God natt alla... och god morgon!

Inga kommentarer: