torsdag 19 mars 2015

Solberg utan sol...

Nils och jag i liften...
Från toppen av backen!
... Men massor av berg och lite snö. Fick nästan en chock när jag kom fram... Massor av bruna fläckar och is i backen.
Men vi drog på pjäxorna (vissa besvärligare än andra) å så drog vi iväg med fikaväskan upp till stugan.
Axels nya skidor funkade fint. Jag va rädd att de va för långa men Icke!!
Efter ett försiktigt första åk blev man varm i kläderna.... Dagen till ära körde jag med hjälm. Hade en i källaren som passade perfekt! Inte en enda vurpa och inget strul i liften. Åh va kul det är att åka slalom... Verkligen det enda braiga med vintern och ändå åker man aldrig, kanske därför att man är så dålig på att åka. Men jag tar mig upp och ner utan problem så jag är helnöjd. Dessutom har jag världens skönaste pjäxor... Så nöjd!
Nu ska vi fira svärmor bara grabbarna kommer hem från Bjästa!

Tusen tack alla inblandade för en trevlig dag med Skorpedskolan och Mosjö Buss!!

Inga kommentarer: