söndag 26 maj 2013

Fantastiskt!

Ännu en solig och rolig helg har vi haft!
Rickard kom hem på fredag eftermiddag och då passade jag på att bjuda svärföräldrarna på gill middag.
Den nya grillen funkar fint och det känns som det kan bli massor av grillning den här sommaren om vädret fortsätter så här.

Igår va grabbarna på kalas hos klasskompisen Gulik. En massa barn som kalasade och hade skoj. Tack snälla Boel och Rolf för era roliga kalas - det är trist att ni ska flytta och vi önskar er all lycka och glädje i Sollefteå! Får ni stor längtan till Skorped är det ju snabbt att köra över skogen!

Medan grabbarna kalasade satt jag och Rickard och njöt i solen. Spelade musik och surrade. Vi testade min MORSDAGS PRESENT - en högtalare som man kopplar ihop med telefonen, paddan, datorn - helt trådlöst - passar perfekt på altanen eller i husvagns förtältet... Camping sässongen är snart igång - kanske redan nästa helg måste vi ut med vagnen!!

Idag har vi haft en pojke i Uberg och en här hemma på byn. Vi gjorde ett besök på Bygdegården där det serverades Morsdags buffé - mat, kak och tårt buffé... Massor av godsaker och trevligt sällskap så klart. Skorped levererar som alltid!! Synd att man missade live-musiken bara...

På eftermiddagen träffade vi Tommy, Kristina och lilla Tuva som inte är så liten längre - kul, att ses, vi är helt värdelösa på att träffas, dagarna liksom bara går och går...
Tuva växer så det knakar - söt-fia!!
Det va även fler kusiner på byn... Nelia och Mira tittade in och det är så kul att se barnen träffas - hur är det man säger - blod är tjockare än vatten!!

Kl 17 åkte Rickard iväg till Norge - han och Hasse F drog iväg mot Tronheim och nyss fick jag ett telefonsamtal om att de var på plats och att allt gått bra!
Axel har klippt gräs och jag har gjort - INGENTING - precis som det ska vara på morsdag ;-)
Målat naglarna och sett på tv... beställt kläder på nätet åt mitt lilla modelejon Axel... han vet precis vad han tycker är snyggt!

Nu är det kväll - ska se på Wallander klart och sen hoppa i säng.

Livet är fantastiskt!! Nu längtar jag efter liljekonvaljer, syrener  och skolavslutning!!

... Sommar i Sverige igen...  Sol, vind å hav - en tid att koppla av


Inga kommentarer: