onsdag 25 september 2019

Göra vinter...


Nu är det solat färdigt! Stolar och bord är bortplockade. Garaget städat, carporten likaså... några cyklar undanställda, å så Axels moppe... Eldat bort massor av skräp, varit på återvinningen med plast å papp...
Bilen är tvättad, förhoppningsvis inga fler myggor och getingar i grillen!
Jag har gått an hela dagen med grovstädning... å så några lådor med SKRÄP har fått sig en omgång. Sedan kl 8 har jag traskat ut å in... eldat och sopat, plockat bort å hållit på... skönt när det är gjort!
-
När jag va in i tvättstugan en sväng såg jag att min porslinsblomma har blomknopp... Den blomman fick jag av Karin Gyll och Marie Arvidsson när jag fyllde 30... otroligt att blomman är vid liv... men det är den, grönare än någonsin! Alltså, vi snackar 16 år! Lika gammal som Axel!
-
Nu känner jag mig ganska nöjd - en bra ledig dag... som jag inte direkt "suttit av".
Dags att förbereda morgondagens middag...
sen en dusch å ladda en brasa i kaminen!

Inga kommentarer: