onsdag 14 augusti 2019

Städar ut...





Idag städar jag ut mig från #sommarenpå29an2019
Semestern är över för den här gången. Det gick fort och allt det där jag trodde man skulle hinna med blev aldrig av.
Det mesta finns kvar så då får man göra det en annan gång. Sommarvärmen va kort i år och vi fick några härliga dagar vid havet.
Som vanligt så har man mest agerat matlagerska... å handlerska... kylen tom för jämnan, magarna lika så... idéerna på maträtterna är inte alltid helt lätt.
Nu börjar pusslandet med körningar/jobb... ibland känns det som ett trassligt garnnystan som på något sätt går att reda ut men det är inget Quick-fix om man säger så.
Jag har nyss kommit på hur morgondagens nystan ska redas ut... hoppas att min plan håller.
Plockade in några luktärter och satte på bordet, doftar fantastiskt.
Nu måste jag dammsuga... igår fick bilen sig en redig städning på insidan och en ordentlig tvätt på utsidan. Eftersom man tillbringar massor med tid i bilen är det rätt trevligt om den är ren å fin.

Inga kommentarer: