måndag 5 augusti 2019

Filmkväll!


Nu när vi sett sista avsnittet av BRON (första säsongen) så måste vi invänta pappsen... innan säsong 2 ska igång... eftersom han är på vift så drog Nils och jag till å såg "Lyckligare kan ingen vara"
En feelgood film!
Å annars då? Jo, solen har varit med oss nästan hela dagen... så jag har mest degat utomhus.
Jag å Nils hjälpte grannen med gräsklippning - bara för att vi ville vara snäll...
En sväng på träning i Bjästa, kvällsfika å så film... en kanondag på alla sätt å vis!
Ja just ja... jag har ju varit ute på annat uppdrag oxå.
Fick reda på att en äldre man tappat sin nyckel när han va på besök hos nån... ( väldigt invecklad historia) men iallafall så behövde vi meddela mannen att nyckeln va hittad så att han inte skulle behöva leta...
Den som sa det till mig befinner sig vansinnigt långt från Skorped så jag fick agera kurir... slängde mig på min svarta-supersnabba-cykel... hittade mannen och meddelade om hans nyckelförlust... Jag tror att han blev skapligt förvånad när jag dök upp...
Fasen va enkelt om ALLA hade en mobiltelefon... fast då hade jag ju inte haft den här väldigt spännande historien att skriva om...
Därför Skorped!!

Inga kommentarer: