torsdag 23 april 2015

Älskar oboy!

Ja, jag vet att det är barnsligt, onyttigt å jättedumt... Men ett glas kall Oboy... Rostad macka!!! Gud så gott!
Å det måste man väl få unna sig efter en timmes rask promenad 😃.

Pratade med mamma idag om "mat". Jag minns från barndomen att det serverades pärer å stekt fläsk rätt ofta . Inte min favorit men de va vad som bjöds på lite nu och då.
-så blev de folk av dig också sa mamma... Men se jag tror det va nåt helt annat.
Vetebullar med varm choklad.
Glass med päronsmak - fanns alltid att tillgå.
Popcorn... Poppad i panna på vedspisen.
Tunnbröd.
Strosa runt i nattskjortan tills man hade lust att klä på sig.
Inte gå och lägga sig halv åtta... Blev nog senare än vad andra barn hade som godnatt tid.
Dubbla Mariekex med smör doppad i kaffe... Mums! (Har inte ätit det sen jag flyttade hemifrån)
Kaffe med mjölk å socker hos farmor och sist men inte minst...
Bryta med hallonsylt!
De va vad som gjorde att det blev folk av mig... Tror jag iaf!
Så jag tänker fortsätta med oboy å rostat när jag känner mig sugen.

Tack mamma för alla fantastiska smakupplevelser... Lördagsmiddagen va bäst - tunnpannkaka... Ha ha... Tänk vad tiderna förändras, tror inte att min familj skulle nöja sig med pannkaka till middag på helgen. Men så växte jag upp.

Inga kommentarer: