torsdag 26 februari 2015

Foppas tröja hissas i Fjällräven Center!

Nu har vi sett när Foppas tröja hissades i Fjällräven Center.

Rickard är på plats i arenan, jag och grabbarna såg det på tv. Ett stämningsfullt tal med tårar i ögonen på inte bara Foppa själv utan även på mig...

När han står där förstår man hur stor han är och hur stor han varit. Vilken hockeyspelare. Jag och Peter gick i samma klass på högstadiet. Det har jag nog skrivit förr... Men tänk vilken skillnad, då och nu... Å hjälp va åren går.
Då var Peter en liten, och rätt tystlåten kille. Gjorde inte mycket väsen av sig men han va en rackare på hockey. Vi missade inte en minut av TVpucken när han var med.
Han var alltid på hockeyträning medan vi andra gick på disco.

Många år har gått... Men minnen lever kvar och Foppa har verkligen varit en stor hockeyspelare och förebild för många små hockeykillar!
Vi har hunnit bli 40 + vi 73or... Jag log lite för mig själv när han knövlade fram ett par glasögon när han skulle hålla sitt tal... Jag har än inte skaffat några glasögon men det kanske är på tiden att besöka en optiker och dra en undersökning...

En stor dag för Modo hockey, Foppa och Örnsköldsvik... MEN va tusan, nu ligger laget under med 0-3, De känns ju inte så himla kul. Vi håller tummarna att allt går vägen och att Modo håller sig kvar i SHL
Lånad bild från Modohockey.se
Bakom varje stor hockeyspelare står en tålmodig mamma... som peppar, stöttar och älskar "sin" spelare... i vått och torrt. Så är det för mina hockeypojkar och så var det för Gudruns hockeypojke... 


Citat från Foppas tal... Aftonbladet

"Ingen jävel kommer.."

I slutet av talet hyllade han först sin familj, framför allt sin mamma Gudrun, som rördes till tårar.
– De flesta kanske inte vet att det var min mor som fick stå ut med mitt humör efter en förlustmatch. Man kanske hör andra föräldrar skrika “kör över ungen”, men nu när man har barn så inser man själv hur påfrestande det är att höra sådana saker. Jag vill bara säga tack för att du lät mig leva min dröm, sa en känslosam "Foppa".
Sedan vände han sig till fansen.
– Det känns som att ni alltid varit på min sida i vått och torrt. Det känns alltid lika roligt att komma tillbaka hit.
– Ni behöver inte vara oroliga, även om jag inte bor här på heltid…. Ingen jävel kommer slita ut det här Modohjärtat.



Inga kommentarer: