lördag 27 december 2014

Underbar dag!

Steg upp tidigt och dagen har varit lång... Men vad gör väl det... Det är en underbar dag.

Vi har sett Axels matcher och nu har vi en kvar om en timme. Nils och jag har plöjt massor med julfilmer, jag har strykit bort alla sängkläder som revs ur sängarna dan före julafton. Räkningarna är betalda, katten är inne och myser med oss. Tvättberget är snart besegrat, kallt ute varmt inne. Stearinljusen brinner och snart ska middagen förberedas... Biobiljetterna för imorgon är beställda... Jo, för efter träningen pyser vi till stan och ser på Sune i fjällen.

Underbara julhelg... Jag älskar att vara hemma, inga måsten. Thightsen å jeanskjol å tjocksockar på fötterna... Kan det bli mer perfekt... Jo, om nån skulle vilja komma och julfika lite kakor... De fikas på tok för lite... Men alla är ju så rädd att bli tjock.

Bäst å vida på ugnen och skjutsa in kycklingen... Men det är ju ingen brådis... Axel och Rickard dyker ju inte upp än på ett tag. Å bäst av allt... De är bara lördag... Eller... Man blir ju yr i skallen av alla röda dagar. Jo, lördag är just vad det är!!

Snart ska jag ta fram min julklapps dator... De känns skojsigt de...

God fortsättning på er!!

Inga kommentarer: