lördag 13 december 2014

Surt sa räven!!

å den räven höll till i Bjästa idag...

Jag och Axel har varit i Bjästa idag. Match mot HKH/Nyland som KB vann stort! Jag såg ca tre sekunder av matchen... Hade cafeteriatjänst.
Innan matchen levererade jag jultidningar till moster Kerstin. Där bjöds de på kaffe och julfika! Mysigt som tusan.

Innan jag rusade till hallen svängde jag in på ICA, skulle ha några bananer och en burk vaniljkvarg åt hockeypojken. Eftersom jag hade den stora bilen med absolut noll sikt bakåt parkerade jag på "handikappen" ja, ja vet, fel fel fel... Men det handlade om tre minuter. Brukar aldrig parkera på handikapp parkering men alternativet var att eventuellt backa över en gammkäring som efter det oxå skulle ha behövt handikapp parkering.

Kom ut igen... Hoppade in i bilen och hör en gubbe ropar åt mig.
Gubben: kom hit
Jag: va vill du då
Gubben: kom hit sa ja
Jag: säg va du vill
Gubben: är du blind?
Jag: kanske det...
Gubben: se du inte skylten?
Jag: jo... Så dumt...
Gubben: de du gjort är oförlåtbart... Oförlåtbart!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag: jaaaa, de va dum (å där stängde jag dörren och for)

Herregud va folk bryr sig... Jag gjorde fel men herregud... Jag försökte inte råna butiken. Så himla farligt va det väl inte.

Nåväl... Dagens hamburgerstekning är gjord, kaffekokning och kakförsäljning. Nu softar vi i soffan och pustar ut... Hoppas att surgubben får en julgran som barrar utav bara helvete!


Inga kommentarer: