tisdag 5 november 2013

Mörker...

Redan tisdag och inte ett inlägg sen i söndags. Jag har inte hunnit... Sorry! Men nu är jag här igen.
Helgen gick fort som tusan. Ingen hockey i lördags men däremot gick vi till kyrkan där det tändes ett ljus för farmor Dagny. En fin gudstjänst som avslutades med fika å trevligt prat.

Grabbarna och Rickard for och spelade innebandy med Näsströms kusinerna. Själv roade jag mig med att laga mat... Det blev till å med så mycke mat att vi kunde bjuda över några gäster.
Gästerna hade spökat ut sig i både lösnäsor och ruskiga gummimasker.

Grannarna kom även på besök... Med paket å två kuliga vinflaskor. Paketet innehöll en riskokare så nu behöver jag inte passa riset på spisen längre... Ska bli spännande å prova! Tack snälla Gullik å Jeanette!
Jeanette som för övrigt är min husövervakare när vi glömmer att låsa på morgonen, trots hennes ogillande av katter så släppte hon även in Juni igår när det va så himla busigt väder... Goda grannar är de bästa som finns, de tycker både jag och kattskrället!

Nu tror jag att jag ska göra ingenting eller så tar jag ett AFÅ-skåp... Fryser så jag håller på att gå sönder, fy vale säger jag bara!
Kanske man ska ta och koka sig en glögg... Köpte faktiskt lite glögg idag, årets blossaglögg och så en riktig klassiker blossas cognacs glögg, den ska man väl bli varm av, fast den kan man väl inte slorka i sig på en tisdag! Nä, jobba sig varm är nog det enda som hjälper!

Idag är det den 5 november... Jösses va tiden går fort!


Inga kommentarer: