onsdag 13 november 2013

Den första julklappen inslagen

Idag har jag slagit in den första julklappen... Härligt!

Axel har varit över till Bredbyn till tandläkaren, de va som vanligt. Vi kom i god tid och fick vänta en kvart... enda gången de inte är försenade är väl när man själv missat tiden.
Träffade min goda vän Anna på Bredbyn och hon visste vad jag behövde... en rejäl kram! Tack snälla de värmer!

Huset kryllar av jultidningar som ska ut men nu är det ordning och reda och alla har fått sig en liten lapp med vad de har köpt och vad det kostar.
Jag har verkligen inte fått nåt gjort idag. Har bara suttit och retat upp mig på ett som annat... att det ska måste vara så.
Huvudvärken vill inte släppa... det är så där lagom lönnont hela tiden.

Letade en speciell penna som jag köpt på Clas O... och i och med det så fick jag AFÅa en låda... pennan är funnen och lådan städad.

Snart kommer skyltfönstret på andra sidan vägen att förvandlas till alla-tiders-jul-skyltning... Va in till Ewa idag och det pysslas för fullt med julgrejerna. Längtar tills ljusstakarna lyser och stjärnorna hängs upp... Jag har sagt det förr och säger det igen - Få förunnat att få ha Lunds "mittemot".
Dags att skala potatis och göra mat... grabbarna ska på träning så här gäller det att ligga i!



Inga kommentarer: