onsdag 21 augusti 2013

Allt roligt har ett slut...




Sommarlovet är över för den här gången.
Barnen börjar skolan imorgon. De både längtar och inte - en blandad känsla på nåt vis.

Sommaren har varit så bra. Jag frågade killarna om lovet varit bra och båda svarade ja!! Vi har inte gjort så mycket den här sommaren men ändå har vi gjort en hel del...
  • Badat
  • fiskat
  • campat
  • varit på Harpsjöläger
  • 2 hockeyskolor
  • kompisar har sovit över
  • njutit av värme
  • njutit av regniga dagar på altanen med gasolkaminens värme
  • ätit smultron
  • kännt doften av nyklippt gräs
  • skaffat en katt

Ja, en hel del... å dessutom hade vi två helt underbara veckor i Orlando innan sommaren började...

Jag har haft förmånen att få vara hemma med barnen hela sommarlovet - LYX!! Jag har funnits här hemma mest hela tiden. När grabbarna åkte ner och badade har jag kommit strax efter med fika. Många härliga dagar i Vika.
Att få ge barnen ett helt sommarlov - ta dagen som den kommer, inga måsten (förutom  träning...) Helt underbart!
Min sommar blev så himla bra men jag har inte bockat av det jag hade tänkt att göra... precis som det brukar bli med mina planer men det bästa med det är att allt finns kvar!!

Nu har jag jobbat i två veckor - Den här veckan löste sig bra eftersom grabbarna fick hälsa på hos Emil måndag till tisdag... idag har vi varit lediga och imorgon börjar vardagen.

Sommaren verkar fortsätta nån vecka till så vi fortsätter att njuta!! Soliga dagar är alltid härligt!



Inga kommentarer: