onsdag 19 juni 2013

In i viloläge...

Grabbarna och jag har tränat ikväll. Jag sprang samma runda som igår. Det går hyggligt trots min ömmande höft. Tänkte först skita i det ikväll men så ändrade jag mig och tänkte att jag springer ikväll och sen går jag in i midsommar-firar-läge...
Så får det bli. Nu är det slut-kutat på nå dagar med hopp om bättring.
Jag får ju snart mina sulor i skorna så det kanske kan hjälp mig att bli bättre - annars har jag hört att VÄRME är bra å då menar jag inte 12 grader och snålblåst.
Var tusan tog den sköna värmen som vi hade?? Idag va det bättre än igår iaf men ändå - grrrr Att det ska vara så förbaskat svårt att få igång sommaren på riktigt.
Förr i tiden kom sommaren veckan efter midsommar - hett!! soligt!! hoppas verkligen på det!

Imorgon drar vi på midsommarcamping - Junsele blir det i år. Nästan allt är packat och det är mat fulla kylen. Ja, jag har även packat en del åt han som knyckt min bil över till grannlandet. MEN lite får han packa själv, han hörs ska dyka upp vid midnatt och då har han ju massor med timmar på sig att packa det han ska ha med sig - tror att det kanske kan va ett par jeans och nå springskor... annars har han nog allt klart. Kallingar - badbyxor - skjortor och det som ska svalka strupen... Jo för svalka kan nog behövas om man får tro rätt väderleksrapport - Den jag har här på min blogg visar den bästa prognosen så den tror jag skarpt på!!

För er som inte är vana campare och ger er iväg imorgon så kan jag från en riktig expert (inte jag alltså) meddela att lunchen eller middagen imorgon är TACOS... som vi i branschen säger - TACO-TORSDAG!! Resten av helgen kan ni vräka i er sill, gräddfil, pärer, jordgubbar och pilsner... Å GRILLAT förståss! En enkel meny - inget att fundera på - så ser camping menyn ut!

Bäst å springa ut med lite mer prylar... man blir visst aldrig klar. Måste även ta ett slagsmål med myggen borta vid gräslöken... tror det blir en kamp som heter duga!

Glad midsommar på er... fast det kanske är lite tidigt...
så jag säger GLAD MIDSOMMAR-PACKNING på er... så kommer den rätta hälsningen sen!

Inga kommentarer: