tisdag 11 juni 2013

Ett motionerande folk!

Vad är det som hänt med alla människor i den här byn - det motioneras som aldrig förr... folk springer, går och cyklar - alltid är det nån som är ute och rör sig - BRA JOBBAT ALLIHOPA!! ÄR det fettma-fobi eller är det vanlig hederlig fåfänga?? Kanske är det för att alla älskar att fika som gör att motionen står högst upp på TO-DO-LISTAN...
För tid tar det. Efter ett hårt träningspass känner man sig ganska så nöjd...

Jag har också varit ute och rört mig en sväng - blev en rask 65 minuters promenad idag - igår blev det en blandad tur, 4 km rask promenad och 3 km springning.
Knät är inte så bra men jag kan ändå inte låta bli.
Moln,,, rätt vackra så länge de inte skymmer solen!


Vi har fått lite kyligare väder men det hindrar inte barnen att bada - Vika har fått sig några besök de senaste dagarna.

Mest har vi grejsat här hemma, Axel fixar och donar på sitt rum och jag tror att han är ganska så nöjd med resultatet.
Ikväll fixade jag till det lite schysstare i hans säng - ny fräsch bäddmadrass och rena sängkläder - jag antar att han kommer att sova riktigt gott.

Det där med rums-fix smittar av sig så lillebror har också grejsat en del, plockar och städar... myser till det och det är så kul att se. Nästan så man längtar tillbaka till flickrummet... Möblera om, sätta om affischerna och allt man höll på med...

 Jag minns från mina egna sommarlov: Vi hade en stuga på gården där det rymdes säng, bord, fåtölj och en soffa... alltså ingen liten lekstuga utan mer en gäststuga.
Där höll man till om somrarna, fick rå sig lite själv under vissa perioder.
En hel dag höll man på - bar ut alla saker, städade, torkade och gjorde fint. När kvällen kom va det då dags att sova i stugan, så mysigt och hemtrevligt. Jag minns fortfarande doften i stugan, musiken som man spelade - kan det ha varit Herreys och Carola till största delen - Fanns också ett pojkband som kallades The Pinks -  Åh va jag tyckte att de va bra...
Förmodligen blev det inte så många nätter i stugan - men minnet från allt detta är så mysigt att tänka tillbaka på.
---
Nu är det hög tid att ta fram cykel om du inte gjort det än...
Idag har jag bakat lite skorpor och fika för imorgon - Vårens sista Cykel-tisdag!! MISSA INTE DET!!

Nu ska jag försöka sova lite, jag har också rätt mysigt i mitt rum, nya madrasser i sängen... De gamla hade verkligen gjort sitt kan jag säga... TRASIG!!
Nu känns det som jag ligger i en prinsess säng och dessutom renbäddat - det är ju det bästat som finns.

Imorgon är det en ny dag - nya möjligheter och ettt nytt avsnitt av "sommarlovsmorgon".

Tror jag ska börja dagen med saft och skorpor... fast det får man ju inte... en nyttig frukost först sen efter lite hårt slit kanske man kan få sig lite sommarsaft och en kardemumma skorpa!

God natt!!

Ett smakprov av "Svenska Nostalgibandet - The Pinks

2 kommentarer:

Mia sa...

Åh, den stugan minns även jag!!! :-D

Mia sa...

Åh, den stugan minns även jag!!! :-D