söndag 10 juli 2011

Vilken lägervecka....

Lägerveckan är över. Tältet är rivet, nedpackat i påsen och väskan är tömd över tvättstugegolvet och imorgon går tvättmaskinen på högvarv.
Vi har haft full fart den här veckan... läger är kul och varje kväll är man uppbokad med lägerbål och korvätning.
Fredagskvällen va Anna och jag involverad i äventyret för de lite äldre barnen. En riktig skräckhistoria i skogen... jag tror nog att några va lite skraja... Det va rätt häftigt att få vara med på äventyret och alla som va involverade gjorde det så bra - bara att komma på hela idén - Wow!!
Vi har enorma talanger i den här byn och man kan stolt sträcka på sig och vara stolt över Skorpedsborna som går in för det här med lägret med själ och hjärta. Ett kanonupplägg på alla sätt och vis och dessutom så lär de barnen en massa vettiga saker! TACK till alla.

Igår hade vi kalas för Nils - det är kul att vara 6 år för då uppskattar man ALLA presenter - och alla som kommer... Vi hade fullt upp hela dagen - kaffe och tårta och negerbollar i massor.

Idag va det som sagt avslutning på lägret så vi drog dit och hade trevligt i solen. Mos och köttbullar åts innan backen tömdes på folk och var och en drog till sitt. Jag må hålla med "ny"-pastorn - Myggen måste ha haft paltkoma - för de har inte synts till annat än på nattäventyret. Då åt de väl sig rejält mätta.

Vi tog oss en tur till Docksta - där va det stora vågor på havet - frisk vind och helt underbart i solen. Barnen badade i 21 gradigt vatten, pappan badade också men jag satt och solade och drack kaffe och bara njöt.

Innan vi landade här hemma så tittade vi in till Kristina Näsström - dagens födelsedagsfirare - Grattis Där fanns mycket gott att fika. Trötta lägerflickor men ända alltid lika härliga att träffa.

Nu råder tystnad i huset - grabbarna sover och jag tror att Axel längtar tills imorgon - en ledig dag, bara göra som man vill - inga måsten och inga krav... annat än från mig - De ska röja upp på sina rum... sen blir det packning av husvagn inför helgens Åsele äventyr... lika bra att börja packa redan nu så är det gjort. Man vet aldrig om det blir baddagar framöver. Jag tycker att man ska passa på att bada när det är soligt - allt annat kan vänta.

Dags att ta en stunds prat med sambon när man nu träffas.... fast nu satte han sig med en dator så det blir nog lite prat om jag får gissa.

Jag ska försöka lägga in lite bilder från vår semester bara jag kommer åt alla bilder som ligger på R:s telefon.... själv knäpper jag såååå dåliga bilder nu för tiden - är inte nöjd med kameran på telefonen men större bekymmer finns väl.

God natt

Inga kommentarer: