fredag 8 juli 2011

Så härligt!

Detta är livet. Jag har just avnjutit en kaffekopp på bron och det är klar blå himmel - så underbart. Solen värmer så skönt.
Idag ska jag fixa det sista med bakningen inför imorgon - Nisses 6 års dag. Jag känner mig missnöjd med presenterna men det blev ju lite fel eller ska vi säga en missuppfattning mellan mig och Rickard... N hade önskat sig en skateboard och det hade jag köpt, Rickard gick med pojkarna på stan i Gbg och då fick han en i samma svep som A fick sina rollerblades... Så min färdiga present blev liksom över. Nu har jag hittat en massa andra saker så det ska nog bli bra. Jag ska baka en Ernst tårta till idag, köpa jordgubbar på Konsum så ska väl fikat vara klart också.

Det är körigt när det är läger. Fast egentligen är det ju bara lägerbålet man ska på varje kväll. Igårkväll fick jag och Anna ett specialuppdrag med lägeranknytning såååå ikväll blir det extra rörigt. MEN kul, vi ska fixa med det idag så vi står rustade inför kvällen.

Min lägerpojke kom hem igår - aldrig har jag väl kännt nån så kramsjuk när vi kom till bålet. Han va som en katt som sprungit bort och hittat hem igen - kunde liksom inte få nog av både mig och R. Oscar hade också tänkt sova hemma så vårt lilla tält på backen stod tomt inatt... Men vad gör väl det, jag skjutsar väl tillbaka dem idag så får de vara med på allt kul.

Kul, ja, Ett gott skratt förlänger livet.... Det måste vara HARPSJÖLÄGRET som gör att vi håller oss friska hela året. Igår kväll så fick vi oss många gap-skratt - vilka ungdomar å hitta på... hur kul som helst men första pris tog nog ändå KARIN NILSSON i sin utstyrsel som hippie - vilken stil och vilken inlevelse - SUPER!!

Vi är väl förunnade som får gå och se en suverän show varje kväll - TACK till ALLA som ger oss detta. NI gör det SÅÅÅ bra!

Igår firades både Nelia och Åke A... GRATTIS GRATTIS till er båda.

Nu ska jag röra ihop en Ernst tårta till - inte provat den?? Gör det, den är supergod och superenkel.
http://www.recept.nu/1.310762/ernst_kirchsteiger/kakor_tartor/agg_mejeri/ernsts_sommartarta


Ha en fin dag alla... för det tänker jag ha å imorgon kommer det förhoppningsvis bilder från kvällens äventyr - jag tycker det känns rätt så spännande själv...

Inga kommentarer: