fredag 13 september 2013

Betar mig igenom...

Idag va det tvättstugans tur å bli danmfri! Jag har städat i lådorna och torkat överallt. Trådrullarna ligger i prydlig ordning och jag bara undrar hur många meter tråd man kan behöva under en livstid?? Jag tror jag har så jag klarar mig ett tag.
Igår röjde jag på barnens rum, oj va mycke de har i sina gömmor. Sydde nya gardiner till deras rum... Låter ambitiöst men det handlade om två tygbitar å två sömmar så va det klart!
Vidare mot lekrummet... Samma sak där, damm och grejer... Putsade fönster å vipps va det fräscht!
Vårt sovrum fick sig en duvning oxå. Rena fönster å dammfritt... In me spetsgardinerna i tvättmaskinen, ut ur tvättmaskinen å upp på stången igen - snabbt å enkelt!!
Kul å städa då de går gött!

Nils ha fått en vaccinations spruta idag, duktig kille... Men ville ändå att jag skulle komma på skolan -så klart att jag for dit.
Nu är det packat för Axels hajk med scouterna... Träningsväskorna packade... Bara det sista kvar, mat!! Barnen får rester från igår innan träningen. Å sen blir det nå godare till ikväll!
Ha en bra fredag den 13e...

Inga kommentarer: