söndag 4 januari 2015

Smyger ut...

Redan den 4 januari... Hockey har präglat helgen och igår va vi inte hemma många minuter.



Idag däremot har jag varit hemma hela dagen. Efter att ha kollat på Axels första match så började jag så smått att smyga ut julen. Ja, man kan tycka att det är lite tidigt men det hjälps inte. Efter att mina röda öljettlängder hängt uppe från i slutet av november höll jag på att kvävas i matrummet. Mörkt murrigt och allmänt dystert... konstigt. När de röda gardinerna hängs upp så blir det mysigt och så där juligt - precis som det ska.
Jag hade väl inte tänkt att dansa ut julen helt idag men när jag ändå höll på så blev det även bort med det röda i köket. Bara tv-rummet kvar och julgranen. Givetvis ska väl den också ut vad det lider men det blev inte idag.
Hemmet är just nu en blandning av december och januari... å  det känns helt okej.

Jag har också fullföljt nåt annat idag, nåt jag lovat mig själv att göra... En fotobok från förra årets alla bilder. 
Nu för tiden har man ju inga album... bara en drös av bilder i telefonen, datorn, USB m m... Hittar aldrig nåt när man behöver dem.
Detta ska bli foto-ordningens år... hoppas jag iaf.
Jag har länge tänkt att man ska göra en mapp på datorn, samla några bilder från varje månad och i slutet av året så är det bara att knappa in dem i en fotobok... Visst låter det bra... Nu är det ett nytt år med nya möjligheter. En sprillans ny dator har jag i mitt knä... bara att fixa och trixa med detta så har jag det hela i en liten ask... (eller mapp).
Nu inväntar jag med spänning på fotoboken som dyker ner i postlådan om några dagar.

Vad jag märkt av alla mina bilder är att man knäpper ändå för få trots att man knäpper massor... Bilder är ju jättekul!!


Inga kommentarer: