måndag 24 november 2014

Fullspäckad helg

Efter en fullspäckad helg i Umeå va man ganska så mör igårkväll. Kom hem och slappade lite och sen hoppade hela familjen i säng. Jag sov nog redan vid 21...

Vi hade jättetrevligt i Umeå iaf. Nils tyckte att tåget va spännande. Mamman tyckte att det va praktiskt och mysigt. 133 kr för mig och 5 kr för Nils... Rätt kurs!
Vi blev hämtade på stationen... In på hotellet med väskorna sen ut på stan en sväng. Mat på lottas krog med Två Anundsjöbor. Promenix till ishallen och sen hotell häng och en sväng på Oleryes innan nästa match... Ha man À-C.Z med sig kan man lita på lite delux... Hon hade så klart fixat så vi fick oss en kopp glögg på läktaren. De smakade fint de. Pepparkakor med ädelost/apelsin... Riktigt god.

Middag på Allstar och Modomatch... Mycke hockey blev det. Däremot inga bilder eftersom min telefon dog... Nåja, de bruk ju ändå bara va en tallrik me mat, en öl eller två...

Kvällen avslutades i Scandics lobby... Men nattsuddaren Katrin gjorde kväll strax innan midnatt... Nisse va trött, så även jag så vi myste ner oss i hotellsängen på Clarion med en film... Givetvis så somnade jag.

Söndagen bjöd på nya matcher och ett brons till KB killarna.

Idag har det varit jobb i vanlig ordning. Ösregn och julsnön lyser med sin frånvaro.

Ikväll tog jag mig i kragen och sprang 5 km på löpbandet... Oj oj... De va ett tag sen känner jag men gick iaf hyggligt. Saffrans skorpor är bakade inför den kommande helgen... Å mer ska bakas... De är både cup och julmarknad på bygdegården till helgen. Tur man har en snäll mamma och snäll svärmor som hjälpt till med några sorter... Jag älskar Er... Ni är så snälla som hjälper mig när min tid inte riktigt räcker till!

Dags att hoppa i säng... Imorgon är det en ny dag... Tjoflöjt!!

Inga kommentarer: