torsdag 21 januari 2016

Kramens dag idag!!

Vilken härlig dag! Det finns dagar för allt numera...

Man kramas på tok för lite! Men hur kramas man egentligen? Blev tal om detta för någon dag sen... Att kramas kan man göra på flera sätt. Med hela kroppen varmt och hjärtligt eller att kramas med "bakskallen"... 
Det senare, så kramas en person som vill verka varm och god men som ändå inte vill kramas... 

Vissa kramas också med nån sorts kram men ändå på väg att backa... Andra kramas med hela famnen och flera sekunder... Jag gillar kramar med hela famnen.
---
Vi kramas massor, jag kramar alltid mamma och pappa när jag träffar dem. När jag träffar släktingar och vänner kramas vi alltid. Det är så bra med kramar. Nils är förmodligen den mest kramiga person jag känner - PERFEKT!!
Igår fick jag massor av kramar av Tuva - söt-fröken. Hon är en så härligt sprudlande söt tjej. Jag är så glad att jag har så många fina barn omkring mig och i släkten. 

Min morfar va också en kramig person, han blev alltid så glad när vi träffades och fick kramas. Jag kan minnas hans kramar om jag blundar. Minns hans after shave, och att han alltid viskade i örat, - Va fin Du är, tack tack... 
Mormor va också bra på att kramas, hennes mjuka, rynkiga kind - så härlig!! 

Kram på Er... 

1 kommentar:

Lisander sa...

Ja, kramar är viktiga. Ja ingen kan kramas som morbror Harry, din morfar <3