måndag 11 maj 2015

River igång veckan

Måndagen är förbrukad och det har gjorts med jobb och fotboll.

Kom hem efter jobbet och då va det bara att snabbt få till en middag och så trampa iväg på cykeln till Bränna för att se fotbollsmatch... Härlig stämning än fast regnet duggade på rätt bra mellan varven.

Kall och rå kom vi hem och grabbarna hoppade i säng. Jag fixade en matdosa så jag har nån lunch imorgon... Jobbar full dag imorgon och sen blir det ledigt flera dagar på rad... Våren bjuder på en hel del röda dagar.

Glöm inte Vikastädning på lördag och sen är det vägsopning... Alltså, lunch i Vika och middag vid golfbanan... Eller åtminstone korv! Säger som i "Ack Värmland" - Va äre för fel på körv??

Är det bara jag som tycker att det är ovanligt mörkt om kvällarna? Våren brukar ju vara så ljus... Eller så minns man fel. Fortfarande saknar jag solen... Kläm fram lite värme å sol så man får lite energi!

Nu ska jag iaf hoppa i säng å få lite energi tills imorgon... Natti natti!!

Inga kommentarer: